teamjeppsson

Direktlänk till inlägg 30 januari 2015

När katten är borta så dansar råttorna på bordet!

Av Team Jeppsson - 30 januari 2015 21:03

Man ska hålla sig hemma... det är livsfarligt att åka bort!!


Lena, som äger stallet som vi står i, är på semester denna veckan och jag själv har ju tillbringat några dagar i Stockholm. Lenas dotter heter Elinor, är dressyrryttare och även Fannys dressyrtränare, och bor också på gården med sin familj och sina hästar.


Fanny har hjälpt Elinor i stallet nu när både jag och Lena varit bortresta, samt att Elinor ska ha barn, och i söndags fick Fanny hjälpa till och rida en av Elinors hästar, Babe.



 




Babe är omskolad från dressyrhäst till hopphäst då Elinor tycker att hennes gångarter inte var något att jämföra till då det visade sig att det fanns väldigt mkt hopp i denna tjej. Jag har själv ridit Babe tidigare och tycker hon är fantastisk att sitta på! Jag har jättesvårt att sitta på stora hästar som har "ponnygång" och korta halsar och jag har kanske dålig erfarenhet men det är inte många som har imponerat på mig! Sen blir man säkert kräsen när man bara har en häst, som i mitt fall, en Dudde med oerhörd gång och stora rörelser...svårt att klå dom ;) men Babe är nära....riktigt nära!! 


Fanny blev förälskad..och jag kan inte fatta att jag inte var där och såg det hela!!!!! JAG vill ju vara med när hon blir kär!!! Jag var ju med när min äldsta dotter blev kär!!! "Visserligen var det i en kille och inte en häst... MEN jag var där!!!"

 

 

         

 


JAG vill se när Fanny rider!! Jag älskar att se min dotter på en hästrygg!!! Elinor var supergullig och spelade in allt på film....MEN vad är en film när allt går toppen, när dressyrtränaren tycker att Fanny rider super, när min ersättare till Dudde bär upp min dotter och får henne kär... Vad är en film när VERKLIGEHETEN finns!!!???



Nästa gång får du va med, sa Elinor!.... Så det finns en nästa gång :)!! *highfive*!!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Team Jeppsson - 6 augusti 2015 15:14

Hej Alla,   Tiden har kommit då det är dags för oss att byta bloggportal! Vi har funnits här på Bloggplatsen, sedan 2011, under olika namn fast med samma huvudrollsinnehavare :)!    Vi tackar för denna tiden men hoppas att ni vill följa med v...

Av Team Jeppsson - 3 augusti 2015 23:00


Det var kanske inte så schysst att dra iväg med Fanny och Dudde på hoppträning, det första vi gör efter att Fanny inte ha ridit honom på 2,5 vecka....Det tar ett par dagar att hitta knapparna ...Nej, hoppträningen gick inte bra!   Fanny fick inge...

Av Team Jeppsson - 3 augusti 2015 15:00


Vårt hus är i fullständig kaos! Det spelar ingen roll vart man befinner sig så ser det ut som en bomb som exploderat! Felicia och Fabian byter rum...Vi håller på att renovera vårt sovrum så vi har flyttat in i Gillestugan så länge....Alla hästgrejer ...

Av Team Jeppsson - 2 augusti 2015 23:00

Vi har haft några fantastiska dagar i Stockholm! Födelsedagskalas för Lille Julian, Tom Titts med barnen, shopping, Pride, umgänge med familj och finaste vännerna, båt på sjö och till slut så ville även vädret oss väl :)! Det enda vi saknade var Feli...

Av Team Jeppsson - 2 augusti 2015 21:00

Så himla mäktigt det var att gå i Pride paraden!!    Vi hade sån himla tur med vädret, strålande sol och Stockholm blomstrade i regnbågens färger och glädjen steg i klarblå himmel! Vilken fest... Pride 2015!!!               Jag tän...

Team Jeppsson


Välkommen till Team Jeppsson som består av Mamma Linda och Dottern Fanny. -"Hästar är vårt stora intresse. Vi är ryttare båda två men det är Fanny i Teamet som är den "Stora Stjärnan" och jag är hennes största Fan :)"!

Våra Hästar

Ceydoo "Dudde", valack -05 e; Guido(ex Gudo) - Flamingo 481.

 

Tävlar 1,20 och LB dressyr

Kommer tävlas och ridas av Fanny under 2015, med hjälp av Linda

 

Äg. Linda Jeppsson

My Little Mandy "Mandy" -10 Sto e; Guido (ex Gudo) - okänd 

 

Rids och ska tävlas av Fanny. Under utbildning.

Äg. Camilla Alexandersson

Sponsorer

   

 

         

   

Tidigare Hästar

Pinocchio "Pinnen", valack -08 kat. C. Sv.Ridponny

e; Lambourghini 1028 - Sörbys O'boy RNF 133

 

Har ridits o tävlats av Fanny i Elitserien. Utb. MsvB hopp och LA dressyr.

 

Den 22 april 2015 flyttade Pinocchio till Gällivare och sin nya ryttare Smilla.

 Äg. Jenny Gustafsson

 

Instagram

Vi finns även på Instagram som @teamjeppsson och @ffannyj

 

 

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards