teamjeppsson

Alla inlägg under februari 2015

Av Team Jeppsson - 28 februari 2015 19:00

Jag kan inte fatta att jag missade GHS i år...andra året i rad! Tänk att få sitta i publiken idag när Peder Fredricson red hem Grand Prixen, hans första femstjärniga seger någonsin!! Så väl värd!! 


Fanns inga biljetter kvar när jag väl fått tummen loss...Stina var på mig, Fanny var på mig och jag...japp, ska ta tag i det....Dawn!! Fanny är inte så glad just nu....hoppas Stina är gladare   !!



Denna veckan hoppade vi hoppträningen då jag varit i Stockholm och jobbat och vi har haft svårt att få till det i planeringen. 



 



Det kommer att bli en del resa för mig framöver men som tur är planerar jag dom någorlunda själv så förhoppningsvis ska det inte krocka med träningarna. Det är svårt för Mattias att ställa upp och köra då han och Fabian har fotbollen två kvällar i veckan och Mattias är tränare i laget så han kan inte vara frånvarande.


I veckan som kommer, sätter grupperna igång. Fanny & Pinocchio kommer att träna på onsdagar. Kul, veckans höjdpunkt :)!!


Idag har det varit ett fantastiskt vårväder så jag och Fanny bestämde oss för att inte åka till Thulesbo utan hoppa här hemma istället. Fanny ville hoppa upp Pinocchio då hon kände att det var länge sedan de tränade på höga språng utan har mest tränat serier och vägar. 


Vi startade på den klassiska "5,5", vi bygger 5,0 till Pinocchio, det avståndet passar honom. Pinocchio var supertaggad idag så Fanny hade svårt att "hålla igen" honom...men som vanligt bjöd han på fantastiska språng!



 



Sen satte vi två räcken så de kunde hoppa på en 8a, för att öva på att se rätt distans och låta hindret komma. Här höjde vi också upp hindren.


Shit, så fin han är, "vår" Pinocchio!! 


Vi avslutade på 115-120 och de bara flööööög över :) och kom så rätt hela tiden!!



   


Idag är sista dagen på årets kortaste månad! Imorgon vänder vi blad och kalendern visar Mars. Ett snäpp närmare vår, ett snäpp närmare ljusare kvällare, ett snäpp närmare att få lämna jackan hemma. Jag fullkomligt ÄLSKAR våren!!!


Av Team Jeppsson - 23 februari 2015 20:00


Det blev en 7e placering i LB A.0/A:0 Resultat 0-0/27,84 :)




...och ett snörpligt nedslag i LA A:0. Resultat 4/71,89 :)





Fina rundor av ett fantastiskt fint ekipage <3

Av Team Jeppsson - 23 februari 2015 01:00

Vecka 9 Fanny &  Pinocchio

Måndag:

 Uteritt Skritt
Tisdag:   Vila
Onsdag: Markarbete
Torsdag: Dressyr
Fredag: Longering
Lördag: Uteritt
Söndag: Hoppning Thulesbo












 

  



Vecka 9 Linda

Måndag:

 Löpning
Tisdag:   Step
Onsdag: Vila
Torsdag: PW
Fredag: Vila
Lördag: Morgonspin
Söndag: Löpning







Av Team Jeppsson - 22 februari 2015 19:00

Som vanligt försvinner helgen som en avlöning, så även denna!



På lördagmorgonen hade jag stalltjänst vilket innebär att morgonfodra och

utsläpp av stallets sex hästar.



Efter stallet så åkte jag och Mannen till Fitness för ett Spinnpass!

Jisses, vad skönt det var under och efter...älskar att Spinna :)!!


   

Ser inte lika munter ut ;-))

 


Efter en fanstastisk frukostbuffé med familjen så åkte jag och 

lämnade Fanny i stallet. Pinocchio skulle gå Lång & Låg. Själv körde jag vidare till Lala för lite trim.


Vi red på upphöjda bommar. Passet gick sådär...hon var ganska tjafsig i munnen och hon blev rätt irriterad på mej ett tag...stod på de små bak men till slut gav hon med sig och jobbade helt ok!



Söte med världens längsta öron ;-)))

 




Hon brukar gå på upptäcksfärd när jag plockar skit och städar undan bommar :))



 




På kvällen var vi på Solvalla och 20 års fest. Det var Matilda, Mattias kusin som fyllde år :)



Popcorn tävling...Matilda och hennes bror Dennis :)

 




Jag, Fanny och Felicia lämnade festen relativt tidigt då Fanny hade tävling på söndagen och Felicia skulle vidare med tjejkompisar.



På söndagen så gick dagen till tävling i Skabersjö. Så himla mysigt att se så många ekipage från samma klubb, tävla... Trunnerup jackor överallt ;-)



 



Vi träffade även på en massa andra kända ansikten från andra klubbar, så det blev en riktigt social och trevlig tävlingsdag :)! Fanny hade även hejaklack från mitt jobb! Bästa Hasse med familj som har blivit "hästbitna" och ville se hur det går till på hästtävling.

Kryddan på moset blev naturligtvis när Fanny och Pinocchio knep en 7e placering i LBn!!



Team Jeppsson!

     



Som skrivet ovan... helgen försvinner förbi som en avlöning...eller i några texrader och lite bilder :)!

Imorgon lägger jag upp filmerna från tävlingen!

Av Team Jeppsson - 20 februari 2015 20:28

Fanny hoppade dressyrtränarens Babe idag...Ingen annan än E har hoppat henne tidigare så E var väldigt imponerad av Fanny & Babe. Guldstjärna   



Så fina tillsammans......

Av Team Jeppsson - 20 februari 2015 04:10

Vaknar 03.00...kan inte somna om...! Tänker på jobb, hur roligt det är med allt som händer och allt som jag behöver göra! Planerar mina arbetsdagar kommande månader...

Kan inte somna...tänker på min äldsta dotter...pressen hon gått igenom sista månaderna...examensarbete, kommande student, körkort, stress...idag checka hon av en punkt...något som har tyngt henne och som hon idag kan lämna bakom sig...duktiga unge - stolt mamma <3.

04.08....suck....hjärnan jobbar lite till...måste sova....snart ringer klockan! Hej Fredag :)


 

Av Team Jeppsson - 19 februari 2015 21:02

Vilodag för Mamma och JA, jag har träningsvärk och JA, jag vågar inte tänka på morgondagen...*att jag aldrig lär mig*.


Några som inte hade vilodag var Fanny och Pinocchio. Hoppträning stod på dagens schema. Fanny var inte alls nöjd med kvällens träning. Tyckte det var en av de sämre. Dock tycker jag att de avslutade bra på sista rundan. 






Kraven ökar, hindren är högre, finlir in på minsta detalj, vägarna är tekniskt svårare, allt är jobbigare, det går inte att komma undan längre. Lägre hand, högre hand, mjukare hand! Bogen in, bakdel ut, ponnyn måste sätta bakben under. Nosen upp, rumpa tung, näsan rakt fram....Tävling på söndag :)!!


Imorgon ska Fanny få hoppa Babe....kl 11 på förmiddagen!!!!??? Hur kan någon ha missat att jag jobbar dagtid, även på sportlov????   



Av Team Jeppsson - 18 februari 2015 20:23

Pinocchio har vilodag så Fanny har tränat på gymmet med en kompis. Hon har börjat gymma ett par ggr i veckan vilket jag tycker är bra. Dels för att hon har hittat något annat utöver ridandet samt att de är några stycken som går tillsammans. Hon är ganska ensam i stallet...vet att hon saknar nån kompis ibland där nere. Jag fick lite dåligt samvete då jag inte är i stallet på samma sätt längre men hon säger att det inte är mig hon saknar   utan en jämnårig att ha sitt intresse tillsammans med. Och det är klart....vilken 15-åring vill leka med sin mamma?? Kanske räcker med att jag ränner där 3-4 ggr/v ;-)).


Själv körde jag till Bodypumpen direkt efter jobb! Shit så najs det är att det har blivit ljusare på kvällarna...det är ljust hela vägen hem!!!



 



Jag tog det väldigt lugnt ikväll, nästan föööör lugnt...kände faktiskt på vissa övningar att jag hade lite undervikt på men är ganska säker på att jag kommer få träningsvärk i alla fall. Är livrädd för att råka ut för samma "sketvecka" som jag hade i höstas!!


Jag har så otroligt svaga bröstmuskler...håller på att stupa när det är armhävningar...GAH!!


Har du aldrig tränat Bodypump? Kolla trailern för att se vad det är ;-)!

 

 



Team Jeppsson


Välkommen till Team Jeppsson som består av Mamma Linda och Dottern Fanny. -"Hästar är vårt stora intresse. Vi är ryttare båda två men det är Fanny i Teamet som är den "Stora Stjärnan" och jag är hennes största Fan :)"!

Våra Hästar

Ceydoo "Dudde", valack -05 e; Guido(ex Gudo) - Flamingo 481.

 

Tävlar 1,20 och LB dressyr

Kommer tävlas och ridas av Fanny under 2015, med hjälp av Linda

 

Äg. Linda Jeppsson

My Little Mandy "Mandy" -10 Sto e; Guido (ex Gudo) - okänd 

 

Rids och ska tävlas av Fanny. Under utbildning.

Äg. Camilla Alexandersson

Sponsorer

   

 

         

   

Tidigare Hästar

Pinocchio "Pinnen", valack -08 kat. C. Sv.Ridponny

e; Lambourghini 1028 - Sörbys O'boy RNF 133

 

Har ridits o tävlats av Fanny i Elitserien. Utb. MsvB hopp och LA dressyr.

 

Den 22 april 2015 flyttade Pinocchio till Gällivare och sin nya ryttare Smilla.

 Äg. Jenny Gustafsson

 

Instagram

Vi finns även på Instagram som @teamjeppsson och @ffannyj

 

 

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards