teamjeppsson

Alla inlägg under maj 2015

Av Team Jeppsson - 31 maj 2015 08:21

Godmorgon Världen, söndagsmorgon i Stockholm :)


Solen skiner än så länge, efter ett riktigt fulväder igår! I eftermiddag flyger jag hem till familjen, som jag saknar dom!! Det har varit mycket resande denna vår. Nu har jag bara en resat till inbokad, dock bara Stockholm över dagen, sen lugnar det sig över sommaren. Jag inget emot att resa men det är skönt att få lite andrum ibland! 


Efter ett bra möte i fredags, åkte jag och våldgästade min älskade lillasyster på jobb. När hon slutade så köpte vi med oss Thailändskt och åkte hem till hennes nya lägenhet och åt, drack vin och checkade av lägespunkterna innan vi satte igång och betade av uppackning av flyttkartonger vilket var det andra syftet med denna helg.



 


Igår slängde vi skräp, lämnade flyttkartonger, åkte till huset och tömde det sista samt var på Ikea och inhandlade massa roligt. Det trista var att jag inte kunde handla något - att släpa med på flyget är ingen Hit!


Regnet öste ner och det var svinkallt!! Vad händer? 



 



 



Vi hann också en vända till min bästa väninna Vicotoria och säga Hej! Dock rent för kort tid men ett Hej, en kram och ett leende räcker långt!



Allt det roliga som vi handlade på Ikea, fick jag förmånen att skruva ihop   !



       



Vi har verkligen varit skitduktiga och Syster är nästintill färdiginflyttad och klar. Det är bara lite hyllor och tavlor som ska hängas upp och sen får hon flytta och fejja ett tag framöver till man hittat var var sak har sin plats och kommer till sin rätt :)


Igår kväll hade vi tjej & vinmys med två väninnor till syster. Lite inflyttningsmys kan man väl kalla det :)! Rätt var det var hörd vi två dova smällar och ser hur två-tre killar springer iväg och en bil slår upp i lågor. 25 meter från Millas vardagsrumsfönster   !! Skitläskigt verkligen!! 



 



Känns ju inte helt ok att åka hem och lämna syster och hennes barn här men troligen är det ett "Pojkstreck" som går då det inte var första bilen som slutat som en kolbit....och vi lämnar denna diskussion därhän... *grrrr*!


Idag är det Allas mammors dag - Jag önskar samtliga berörda en fin dag och naturligtvis en alldeles extra tanke till min egen lilla mamma :)! 



 



Av Team Jeppsson - 28 maj 2015 21:58

Mammi mockar, tvättar schabrak, fyller höpåsar och sopar stallgång. Fanny och Eddie tar en tur i skogen <3



   



Hem och packa väskan, imorgon styr flyget mot Stockholm. Möte och sen en helg med älskade Lillasyster <3! Fyra dagar till jag får mysa mule igen :(

Av Team Jeppsson - 27 maj 2015 21:45

Hoppträning, veckans höjdpunkt! Onsdag och Lill-lördag :)!! Så mysigt att få pussa mule...var nästan en vecka sedan jag träffade Eddie! Efter Berlin åkte jag på en ordentlig förkylning. Tisdag var jag "manligare" än någonsin så det fick bli hemma jobb idag med en rinnande näsa och en rivande hals. Men hoppträning är bättre än två alvedon och en ipren....det är balsam, även för en manlig förkylning!


Ikväll tog Fanny bettet på Eddie för att se om det funkar och det gjorde det. Han ÄR störd men inte värre än att det fungerar tillfälligt.


Ulrika hoppade upp på honom ikväll för att känna igenom honom då han är pigg/stressad/nervös...vet inte riktig hur jag ska förklara...U höll på att skritta honom runt i ridhuset...skritt är ju inte riktigt hans starka sida ;-)... En kvart efter fick Fanny ta över en genomsvettig ponny men som ändå fattat vinken. Dock var U inte nöjd, hon hade velat haft mer tid men det är fler i gruppen, även om de bara var två ikväll!


-"Att han var känslig, det har jag förstått...men att han var SÅÅÅ känslig, det trodde jag inte"! Ulrika har lite uppfattningen om att han blir "rädd" för skänkeln...det räcker med att man lägger till benet så blir han som skjuten ur en kanon eller hoppig o studsig. Så störst fokus kommande tid är att han måste lära sig acceptera ben och ge honom tiden....han måste lära sig skritta, bli avslappnad, bli trygg. Fina goa Eddie <3. Det är så himla bra när tränarna hoppar upp och rider ens hästar. Det blir så mycket enklare att kunna instruera sina elever hur man ska rida dom.


Sen kommer vi till hindren...då får Eddie galoppa och hoppa :-))) och det är minsann inget läskigt med det tycker Eddie och far fram som en ångvält med öronen spikrakt framåt :-)). När de skulle börja hoppa på fyrkombinationen så såg jag för mig hur Eddie skulle fara igenom hindren men icke...här parerade de noggrant för att komma snyggt och rätt :))!!





Vi ska prova ett Poponcini bett som är gjort i silikon istället. U tror att det blir bättre i munnen för Eddie då han är så känslig och blir stark i handen.



   



Ännu en träning med massor av erfarenheter rikare, jag älskar onsdagar :)

Av Team Jeppsson - 25 maj 2015 19:00

Hej Alla,


Nu var det på tok för länge sedan vi uppdaterade här!! Det händer mycket, mestadels kring mitt jobb men jag ska försöka komma ikapp på ett så kort sätt som möjligt ;-) säger hon som är känd för att kunna skriva en hel bok efter ett besök på ICA!

 

 

I helgen som har gått, har jag varit i underbara Berlin tillsammans med några av mina arbetskamrater. 33 goa, glada, roliga, fantastiska människor som jag bara är SÅÅÅ tacksam att ha förmånen att få lära känna...efter denna helg, ännu mer!!


Vi har haft superväder! Vi har ätit gott, druckit gott, haft sighseeing både från trampor och längs kanaler. Vi har dansat, vi har softat, vi har sovit och vi har skrattat! En helg att minnas, en så välbehövlig tid och några välförtjänta dagar! 



               


TACK till världens bästa arbetskamrater!!



Fanny & Eddie tränar på i rätt riktning! De försöker hitta varandra i ridningen och närmar sig mer och mer. Han är fortfarande väldigt pigg och har svårt att ta sig "tillbaka". En steppig ponny med mycket motor och en otrolig vilja på hinder och som vill väldigt väl! Han behöver fortfarande bygga mycket styrka för att orka sätta sig tillbaka och vid banhoppning så går första hindret i 70 tempo medans sista går i 100 ;-)).  


Hoppträningen i förra veckan gick mycket bättre än den tidigare. Som skrivet tidigare så fanns oro om hans rygg/sadel då han var väldigt stressad men sadeln sitter bra och ryggen är fin. Dock upplever Fanny att han är väldigt tjafsig i munnen så vi provade att hoppa honom på Hackamore vilket gick bra. 




 



Innan Eddie lämnade Irland, opererades han för en inflammation i en tand. Det har under våren, varit lite bekymmer med detta (ej i mun utan med en fistel, i följd av inflammationen, under käken) och vi har en tid den 4 juni för att skära upp och rengöra gångarna. Vi får helt enkelt kolla inuti munnen också så det inte är något där som gör att han tjafsar. Ett mindre ingrepp med vila 2-3 dagar :)!


En första tävling, en LD och en LC, är planerad i Eslöv den 14 juni så vi hoppas att han är bra i munnen till dess, OM det är något i munnen, då man inte får tävla ungponny på Hackamore.


Inatt så ska jag lämna vår äldsta dotter som reser till Magaluf tillsammans med 100 andra studenter från Ystad. Det känns inte bra kan jag säga!! Det är första gången som jag släpper iväg henne ensam, till annat land och i en hel vecka!! Det gör inte saken bättre att det är Magaluf och tillsammans med ett flyg fullt med 19 åriga ungdomar...... ser framemot en sömnlös vecka - uff!!


Föreberedelserna inför kommande student, den 12 juni, är i full gång! Vi planerar mat, vi köper mat, vi har köpt tält, Mattias åker till Tyskland för andra gången på fredag, det skissas och trixas :). Vi räknar att det kommer drygt 50 gäster till maten och ytterligare 20 st under kvällen som har andra studenter att gå på. Mycket att planera ;-)


Hmmm, jag blev inte så långrandig trots lång frånvaro...  



 










Av Team Jeppsson - 17 maj 2015 21:09

Äntligen satt den!!! Att det skulle ta sådan tid innan Dudde skulle sätta nollan i 1,10! Men nu så, i torsdags satte dom den, Lina & Dudde! Nollade i 1,10 och hade ett ner i 1,15...allt är glömt och förlåtet!!! Matte är inte längre arg ;-)))



 



Och med ens fick Linda en plan..... ;-))   

Av Team Jeppsson - 17 maj 2015 20:21

Helgen har varit superskön och välbehövlig. Fortfarande har vi mycket på jobb och trots Kick offer & Konferenser så har även de innehållit mycket med workshops och visioner inför framtiden. Är man inte på kontoret så har man mer att göra när man kommer tillbaka. Veckan som är i antågande kommer bli tuff även den....sen avslutas den med en resa till Berlin, ska bli sååå najs!!


Lillasyster har varit en snabb vända och hälsat på, fredag - lördag...vi hann dock med en god middag av Kock a la Mini-Ernst och en flaska fulvin ;-)!


Idag lastade vi Eddie (och Mini-Ernst   ) och åkte till skogen, Oran. Vädret var sådär men vi hade tur och lyckades genomföra en lagom runda mellan skurarna och blåsten...skönt att få andas lite frisk luft!



     



Eddie har mått gott av "vilan"... han känns lugn och fin och verkade njuta av att miljön. Oran har fina galoppstigar så han kunde även få sträcka ut lite på sig!



   


Kände verkligen i kroppen efter skogen, att jag ligger efter i träningen. Var ju ifrån nästan tre veckor pga. knät och efter ett par pass har jag inte hunnit med då jag jobbat länge eller varit på resande fot. Nästa vecka igen måste jag komma igång....det borde bli lite lugnare på jobbet och min kropp skriker efter en ordentlig genomkörare!







Av Team Jeppsson - 16 maj 2015 20:15


Tillbaka från kvällspromenaden, kel och godis :)


   

Team Jeppsson


Välkommen till Team Jeppsson som består av Mamma Linda och Dottern Fanny. -"Hästar är vårt stora intresse. Vi är ryttare båda två men det är Fanny i Teamet som är den "Stora Stjärnan" och jag är hennes största Fan :)"!

Våra Hästar

Ceydoo "Dudde", valack -05 e; Guido(ex Gudo) - Flamingo 481.

 

Tävlar 1,20 och LB dressyr

Kommer tävlas och ridas av Fanny under 2015, med hjälp av Linda

 

Äg. Linda Jeppsson

My Little Mandy "Mandy" -10 Sto e; Guido (ex Gudo) - okänd 

 

Rids och ska tävlas av Fanny. Under utbildning.

Äg. Camilla Alexandersson

Sponsorer

   

 

         

   

Tidigare Hästar

Pinocchio "Pinnen", valack -08 kat. C. Sv.Ridponny

e; Lambourghini 1028 - Sörbys O'boy RNF 133

 

Har ridits o tävlats av Fanny i Elitserien. Utb. MsvB hopp och LA dressyr.

 

Den 22 april 2015 flyttade Pinocchio till Gällivare och sin nya ryttare Smilla.

 Äg. Jenny Gustafsson

 

Instagram

Vi finns även på Instagram som @teamjeppsson och @ffannyj

 

 

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards