teamjeppsson

Alla inlägg under juli 2015

Av Team Jeppsson - 30 juli 2015 22:00

Morgonen började med skönsång och paketer till lille Julian som fyller 3 år idag :)


Milla åkte sedan iväg till jobbet och vi tog barnen till Globen för Födelsedagsfika, glass och shopping :). Tänkte åka till Gamla Stan men det regnade nåt fruktansvärt!




Kusinbarnen åkte sedan vidare till sin pappa och vi åkte hem och fixade middag...ikväll ska vi träffa en "ny" person....spännande ;)

Av Team Jeppsson - 29 juli 2015 15:29

Matstopp i Mjölby och då passade Mattias o jag på att byta bakom ratten...är supertrött o behöver sova en stund...har sovit dåligt o imorse väckte jag tuppen :). Gud, vad jag längtar till våra nya sängar kommer!!

Halv 8 satt jag i sadeln på väg till skogen...ville mest att Dudde skulle få sträcka ut ordentligt!



Dudde galopperade på som bara den, verkar som om min plan var en bra idé ;)). Jisses vilka galoppsprång han har....vinner nog mark på tio meter språnget :))). Det känns inte som om det går fort när man tittar rakt fram men vänder man ansiktet utåt så svischar träden förbi :)!

1,5 timme kvar till Katrineholm...snart får jag snusa på vår Fanny igen....1.5 vecka sedan <3

Av Team Jeppsson - 28 juli 2015 22:01

Snabbt hemma två dagar för att tvätta och packa om i resväskorna. Imorgon åker vi till Katrineholm och hämtar Fanny för att sedan åka vidare till Stockholm på lite minisemester. Två dagar hos Lilla syster och Två dagar hos våra bästa vänner, Johan och Victoria. På Lördag ska vi gå i paraden på Pride :)!


Elinor har hjälpt oss att hålla igång Dudde medans vi var i Halmstad. Igår tränade jag dressyr och Dudde var verkligen superfin! Så skönt att Elinor, som är vår tränare, kan hjälpa oss att rida igenom honom...lyx att stå uppstallad här! 


Trots att jag tjatat om att Dudde är svag i sin höger (vilket han är) så har han en tendens att alltid byta sida. Ena gången är han svår i höger, andra i vänster och vice versa...han kan tom skifta sida under ett träningspass. Detta gör såklart inte saken enklare att rida honom. Jag, som inte har rutinen, har svårt att veta hur jag ska lösa problemen...stark i vänster - rid på ytter, ställ utåt, eftergift, för in bogen, putta ut bakdelen...få aktivitet i bakbenen....*puh*...detta underlättar naturligtvis av att ha två proffs i stallet, som hjälper oss, tittar, även om vi inte har träning. 


Då U inte skulle ha träning idag, fick jag hoppa hemma istället. Mattias följde med mig för att hjälpa till med bommar, höja och sänka.



 



På måndag är Fanny hemma igen och då tar hon över den större delen av ridning och hoppning igen. 


Imorgon står klockan på halv 6 då jag ska rida ett markarbetespass innan vi styr bilen mot norr. Även denna helg kommer Elinor hjälpa oss att rida Dudde :)!

Av Team Jeppsson - 26 juli 2015 22:00

Hemma igen efter 4 spännande dagars fotboll i Halmstad, närmare bestämt Laxacupen 2015 som Fabian med lag deltog i! Det är första gången som vi är där. En supertrevlig cup men nästan 200 deltagande lag...fotboll från morgon till kväll - Sjöbo hade 10 lag med sig...ungdomsverksamheten inom Fotboll är stor i Sjöbo :).


Jag bodde i Mattias systerdotters lägenhet inne i Halmstad medans Mattias, i egenskap av tränare, sov tillsammans med Fabian i Furulundsskolans gympasal. Något jag ALDRIG hade ställt upp på! I den sal de sov var ytterligare 50 spelare/tränare.... I need SPACE!!!!



 



Tack gode Gud för ensamheten ;-))! Fabians lag gjorde super ifrån sig och tog sig till A-slutspel och slutade totalt 11a av 32 lag! De avslutade Cupen med vinst samt att Fabian fick sätta sista målet!!



 


Tips från Coachen ;-)


 



Trots riktigt Skitväder så var dagarna i Halmstad fantastiska! Att få tillfälle att umgås lite extra med sonen, samt se honom in action - se hur duktig han är,  har gjort att mitt intresse för fotboll har ökat betydligt efter denna helg...även om jag är relativt flitig på att gå och se hemmamatcherna. Ibland önskar man att man kunde delat på sig men många gånger så krockar våra barns intressen. 


Tack alla föräldrar, tränare och framförallt Sjöbo IFs P-03, för en supertrevlig helg - Ni är alla underbara <3



 



Tack även till samtliga Fotbollsfruar som lurade med mig till Ullared....Än en gång blev jag klart övertygad om att jag ALDRIG mer kommer sätta min fot där igen....FY F-N rent ut sagt, vilket påhitt!!


Morgan har egna chips och Ola-Conny en egen limpa....Ärligt talat!!! Och hela Sverige tittar. Det var filminspelning samma dag vi var där, dessutom besöksrekord (såklart!!)...Jag letade ivrigt efter kamerorna för att lämna min åsikt, och tilll mångas lättnad så hittade jag aldrig dom....Gekås på 45 min....Aldrig Mer!!!



 


Av Team Jeppsson - 22 juli 2015 21:39

Älskar varmskoning....dock inte lukten.....!



         

Av Team Jeppsson - 22 juli 2015 21:30

Det gäller att passa på, nu när "huvud" ryttaren inte är hemma! Hoppträning igår, dressyrträning idag :)..Mor Team Jeppsson går All In ;-)



 



Träningen i sig höll vi mestadels till Basic...lösgörande och låg form. Jag känner mig lite som en nybörjare och vill gärna ta det från början. Dudde var fin, vädret bjöd på sol och både häst och ryttare var dyngsura och behov av dubbeldusch efter passet! GUD så roligt det är att träna!!

Av Team Jeppsson - 22 juli 2015 19:59

Som ni säkert har förstått så var Eddies öde inte till någon fördel då vi varit hos veterinären och kollade hans mun för 1,5 månad sedan. Att det var så illa som det var, var det ingen som en vågat tänka på. 


Fanny har tagit detta otroligt hårt, Eddie var hennes drömponny...Eddie och Fanny hade en framtid....Eddie och Fanny skulle till SM 2016....


Tyvärr så kunde inte jag ombesörja Eddies eventuella framtid....en operation på otaliga tiotusenlapappar, utan garanti och även en lång rehab är inget vi kan stötta upp med. När Eddie blir frisk, OM han blir frisk, så har Fanny redan lämnat ponnytiden och gått vidare till storhäst. Vi har inget eget stall utan får betala full hyra, oavsett om det är sjukbox eller ej. Tyvärr så kan vi inte erbjuda Eddie någon framtid, vilket har skurit mitt hjärta  sååååå många gånger...många tårar har fällts, många tankar och "om ifall att"....ända till Malin ringde....


Malin fastnade för Eddie, redan på hans första hoppträning hos Ulrika. Änglar finns....Malin kan ge Eddie, det som vi inte kan!


Jag önskar Malin All Lycka Till med vår fina Eddie! Jag håller tummar och tår för att operationen går bra och att Eddie blir frisk! Jag vill även gratulera Malin, till en fantastisk ponny....en större personlighet finns ej att hitta!!! Måtte framtiden och ödet vilja Eddie Väl <3! Vi kommer stå bredvid!!



                 



Av Team Jeppsson - 21 juli 2015 21:39

Efter en dag med sååå mycket kärlek tillsammans med min man...så styrde en nervös Linda, kosan mot hoppträning....Den första sedan augusti i fjol!! Ni anar inte så nervös jag var!! Nervös för vad, undrade Mattias och Nä, jag har inget bra svar.....nervös för att jag inte skulle våga hoppa, nervös för att jag skulle svänga ifrån, nervös för att jag skulle sätta min häst i skiten??? 


I vilket fall som helst så gjorde jag och Dudde en superträning!!! Känslan satt i ryggraden...distanserna satt, de svårigheter vi hade var detsamma som där vi slutade sist....höger är Duddes svaghet....i höger är jag för stark!


Att lasta min häst, efter träning, med vetskapen och lyckan efter att ha hoppat en oxer på 1,25 var outstanding...shit!!! Jag hoppade 1,25 ikväll....med bom, 18 meter, oxer....Nä, höjden är kanske inte allt men har man inte hoppat på nästan ett år så är höjden en häftig känsla!!!! Sen kryddar det lite extra när man har en häst som hoppar som min!! Han är så otroligt fin i sprången!!!!


Vänner....ikväll har jag hopptränat för första gången sedan augusti i fjol....träningen gick så j-a bra!!!!



 


Team Jeppsson


Välkommen till Team Jeppsson som består av Mamma Linda och Dottern Fanny. -"Hästar är vårt stora intresse. Vi är ryttare båda två men det är Fanny i Teamet som är den "Stora Stjärnan" och jag är hennes största Fan :)"!

Våra Hästar

Ceydoo "Dudde", valack -05 e; Guido(ex Gudo) - Flamingo 481.

 

Tävlar 1,20 och LB dressyr

Kommer tävlas och ridas av Fanny under 2015, med hjälp av Linda

 

Äg. Linda Jeppsson

My Little Mandy "Mandy" -10 Sto e; Guido (ex Gudo) - okänd 

 

Rids och ska tävlas av Fanny. Under utbildning.

Äg. Camilla Alexandersson

Sponsorer

   

 

         

   

Tidigare Hästar

Pinocchio "Pinnen", valack -08 kat. C. Sv.Ridponny

e; Lambourghini 1028 - Sörbys O'boy RNF 133

 

Har ridits o tävlats av Fanny i Elitserien. Utb. MsvB hopp och LA dressyr.

 

Den 22 april 2015 flyttade Pinocchio till Gällivare och sin nya ryttare Smilla.

 Äg. Jenny Gustafsson

 

Instagram

Vi finns även på Instagram som @teamjeppsson och @ffannyj

 

 

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards